PRAVIDLA ABL LIGY POLIČKA

 

 

DEFINICE

 

 

Hráč                                Jakákoliv osoba hrající badminton

Zápas                              Badmintonové utkání mezi soupeřícími stranami, s jedním či dvěma hráči na každé z nich

Dvouhra                         Zápas s jedním hráčem na každé straně

Čtyřhra                          Zápas se dvěma hráči na každé straně

Podávající strana          Strana s právem podání

Přijímající strana           Opačná strana ke straně podávající

Výměna                         Sled jednoho či více úderů začínající podáním a trvající dokud je míček ve hře

 

Důležitá pravidla ABL ligy:

 

  1. ABL liga má svůj vlastní zápis o utkání, který se řádně vyplněný odevzdává pořadateli a výsledek zápasů se musí pořadateli nahlásit do 12 hodin po skončení utkání

 

  1. Při nedostavení se nebo neomluvení se k řádnému hracímu termínu = 500.-Kč/pár + kontumace zápasu s poškozeným mužstvem

 

  1. Každé družstvo musí nahlásit svou nepřítomnost v hrací den minimálně 14 dní dopředu a domluví se s protivníkem nebo pořadatelem na náhradní termín odehrání nebo přehození zápasů

 

  1. Jeden hrací den = 6 družstev (kromě pátečních termínů 4-6). Jeden zápas = 6 setů čtyřhry do 21 bodů rozdělené na 3 a 3 sety s výměnou družstev 
  2. Časy jednotlivých zápasů: středa + pátek - 1-4 zápas : 19:35/21:20, 2-5 zápas: 20:10/21:55, 3-6 zápas: 20:45/22:30                                                                                                             čtvrtek - 1-4 zápas : 18:50/20:35, 2-5 zápas: 19:25/21:10, 3-6 zápas: 20:00/21:45

 

 

  1. Čtyřhra - v jeden herní den se odehraje 6 setů proti protivníkovy do 21 bodů, za každý vyhraný set získává družstvo 2-3 body. Maximální počet bodů je tedy 18

 

  1. V každém setu se rozdělují tři body, tzn. že pokud při vítězství v setu soupeř nedosáhne 16 bodů, získává družstvo které vyhrálo set 3 body. Pokud družstvo, které vyhrálo set dovolí soupeři uhrát 16 a více bodů, vítězné družstvo získá 2 body a poražené 1 bod. Každý set končí dovršením 21. bodu, to znamená že nejtěsnější možný výsledek je 21:20 pro vítězné družstvo

 

  1. Týmy, které nehrají jsou rozhodčími + zapisovateli zápisu o utkání, respektuje se tedy jejich vyjádření ( zvláště při sporných situacích ), při opovrhování rozhodnutí rozhodčího nebo při zdržování, nevhodném či agresivním chování můžou nastat karetní sankce: červená karta - 100.-Kč, žlutá karta - 50.-Kč + další následky, které posoudí pořadatel ( například při agresivním chování může hráč dostat stopku na několik utkání ). Při nepodepsání zápisu kapitánem nebo rozhodčím je stanovena pokuta 20.-Kč + možný trest dle posouzení pořadatele.

 

  1. Odhlášení z badmintonové ligy = 3000.-Kč/pár 

 

  1. Rozlosování zápasů a všechny výsledky jsou zaznamenávány a aktualizovány na stránkách ablpolicka.wz.cz

 

  1. Zapisovatel (rozhodčí) má na stolku počítadlo, karty + zápis o utkání. Rozhodčí je seznámen s pravidly.

 

  1. Při ukončení zápasu proběhne kontrola zápisu o utkání kapitánů družstev, kteří svým podpisem potvrdí platnost odehraného utkání a následně rozhodčí podepíše zápis jako poslední. V tu chvíli už do zápisu nikdo nic nemůže napsat

 

  1. Pro diváky bude vyhrazený prostor na balkóně v prostorách sokolovny, kde je kapacita asi 60-80 lidí. Vstupné bude dobrovolné. V hracích prostorách se mohou pohybovat pouze osoby patřící k ABL lize

 

  1. Po ukončení tabulky každý s každým na 2 vzájemné zápasy tzn. 240 utkání bude následovat FINAL 4, tedy nejlepší čtyři páry, které budou hrát ještě každý s každým v rozmezí 2-3 dnů za účasti všech zúčastněných, body z nahrané tabulky prvním čtyřem párům zůstávají, nicméně FINAL 4 bude při vyhlášení výsledků bráno také jako samostatné

 

  1. Na rozehrání před zápasem je stanovena doba 2 minuty, kdy oba páry mohou rozehrání provádět s osobou hrající v páru, nebo s protihráčem.  Pokyn pro nalosování a zahájení zápasu dává rozhodčí, při čemž domácí tým "A" jakýmkoliv způsobem hodí míček do sítě a strana, ke které se otočí hlavička míčku má volbu. Může si vzít podání, příjem nebo stranu. Pokud si vezme stranu, druhá strana si může vybrat, zda chce podávat nebo přijímat. Pokud však vítěz losu zvolí volbu podání nebo příjmu, druhá strana si již nemůže vybrat stranu

 

  1. Při oboustranné chybě následuje nový míč, což zahlásí rozhodčí zápasu
  2. V každém týmu může za zraněného či nemocného hráče nastoupit náhradník, který není registrovaným hráčem, pokud nejsou schopni oba hráči nastoupit, tak v případě, že dostanou souhlas týmu proti kterému mají sehrát zápas můžou za sebe najít náhradu, která nebude účastníkem ABL.
  3. Červená karta - Sankce dle pravidla č.8 + důvod zapsán do zápisu o utkání, trest dle pořadatele                   
  4. Žlutá karta - Sankce dle pravidla č.8 ,pouze zapsáno v zápisu bez uvedení důvodu, trest dle pořadatele
  5. Pokud při podání spadne míček na zem, rozhoduje zda byl raketou proveden pohyb vpřed. Pokud ano, podávající strana ztrácí bod, pokud ne, podávající strana může podání opakovat.
  6. Před začátkem každého utkání rozhodčí, pořadatel vybere domluvený poplatek 20.-Kč/hráč/hrací den, pokud nebude s pořadatelem domluveno jinak
  7. Účastníkům bude zpřístupněna sprcha
  8. Při dopadu míčku je rozhodující hlavička, tudíž pokud hlavička míčku dopadne za autovou čáru ale tělo míčku dopadne do vymezeného hřiště jedná se o aut, pokud hlavička míčku zasáhne alespoň kousek lajny, jedná se o míč dobrý
  9. Je dovoleno se v průběhu hry hecovat a povzbuzovat, ale není dovoleno jakýmkoliv způsobem shazovat nebo urážet soupeře
  10. Po ukončení zápasu si oba páry podají ruce
  11. Pokud hráč přešlápne nebo vletí do soupeřova pole, je na posouzení rozhodčího, zda překáží protivníkům ve hře. Pokud ano, tak je rozhodčí povinen zastavit hru, oznámit chybu a přiděl příslušnému družstvu bod. Pokud ne, hra pokračuje bez dalších problémů
  12. Při blokování protihráče je důležité mít raketu na své straně hřiště, pokud raketa přesáhne do pole soupeře, rozhodčí zahlásí chybu a udělí bod protivníkovi
  13. Další obecná pravidla jsou stejná jako oficiální pravidla badmintonu

 

 

 

  1. DVOREC A JEHO VYBAVENÍ
    • Dvorec musí být pravoúhlý a je vymezen čarami širokými 40 mm.
    • Čáry musí být snadno rozeznatelné
    • Všechny čáry jsou součástí pole, které vymezují.
    • Sloupky být vysoké 1,55 metru měřeno od povrchu dvorce a musí zůstat kolmé při napnutí sítě podle pravidla 1.10. Sloupky nesmí zasahovat do dvorce
    • Sloupky musí být umístěny na postranních čarách pro čtyřhru dle diagramu, bez ohledu na to, zda se hraje dvouhra nebo čtyřhra.
    • Síť musí být zhotovena z jemné šňůry tmavé barvy a jednotné síly s oky o velikosti od 15 do 20 mm.
    • Samotná síť musí být vysoká 760 mm a široká minimálně 6,1 metru.
    • Horní okraj sítě musí být ohraničen přeloženou bílou páskou o celkové šířce 75 mm, kterou prochází šňůra nebo lanko. Tato páska musí spočívat na šňůře či lanku.
    • Šňůra či lanko musí být pevně nataženy a lícovat s vrcholky sloupků.
    • Horní okraj sítě je vzdálen od povrchu dvorce 1,524 metru uprostřed dvorce a 1,55 metru nad postranními čarami pro čtyřhru.
    • Mezi konci sítě a sloupky nesmí být žádné mezery. V případě potřeby musí být konce sítě přivázány po celé šířce ke sloupkům.                                                     

 

                  

                                                                                     

  1. Míček
    • Plastový YONEX MAVIS 350 ( obstará pořadatel ligy ), nebo dle dohody obou družstev

 

 

  1. Testování rychlosti míčku
    • Při zkoušení se udeří do míčku plnou silou spodním úderem tak, aby míček byl zasažen nad zadní čarou. Míček musí být odpálen šikmo vzhůru rovnoběžně s postranními čarami.
    • Míček správné rychlosti dopadne do vzdálenosti v rozmezí 530 až 990 mm před protější zadní čáru dle diagramu B.

 

 

  1. RAKETA
    • Raketa se skládá z rámu, který nesmí přesáhnout celkovou délku 680 mm a šířku 230 mm, a jehož jednotlivé části jsou popsány v pravidlech 4.1.1. až 4.1.5. a zakresleny v diagramu C.
      • Rukojeť je ta část rakety, která slouží hráči k jejímu uchopení.
      • Výplet je ta část rakety, která slouží hráči k odbíjení míčku.
      • Hlava ohraničuje vyplétanou plochu.
      • Hřídelka spojuje rukojeť s hlavou (podléhá pravidlu 4.1.5.).
      • Krček (vyskytuje-li se) spojuje hlavu s hřídelkou.

  

  • Výplet:
    • musí být plochý a musí sestávat ze strun buď střídavě provlečených, anebo připevněných k sobě v místě křížení. Způsob vypletení musí být jednotný a zejména nesmí být řidší uprostřed ve srovnání s ostatní plochou, a
    • nesmí být delší než 280 mm a širší než 220 mm. Výplet však může přecházet do oblasti, kde by jinak byl krček rakety za předpokladu, že šířka takto zvětšené plochy výpletu nepřesáhne 35 mm a celková délka výpletu pak nepřesáhne 330 mm.
  • Raketa:

 

  • nesmí mít žádné připojené části nebo výstupky, pokud nejsou jedině a výhradně určeny k omezení nebo zabránění opotřebení nebo vibrací rakety, k rozdělení hmotnosti nebo k připevnění držadla pomocí šňůrky k ruce hráče, a pokud odpovídají svým rozměrem tomuto účelu, a

 

  • nesmí mít žádné zařízení, které by hráči umožňovalo podstatně měnit tvar rakety.

 

 

  1. LOSOVÁNÍ

 

  • Před zahájením hry hodí Tým „A“ dle zápisu o utkání míček do sítě a strana, která vyhrála los, si zvolí podle pravidla 6.1.1 nebo 6.1.2:
    • zda bude podávat nebo přijímat jako první,
    • na které straně dvorce začne hru.
  • Straně, která prohrála losování, zůstává zbývající volba.

 

  1. POČÍTÁNÍ
    • Zápas se hraje se na 6 hraných setů do 21 bodů.
    • Vítězem setu se stává ta strana, která jako první dosáhla 21 bodů, s výjimkou případů uvedených v Pravidlech 7.4. a 7.5.
    • Bod získá strana, která vyhrála výměnu. Strana vyhraje výměnu, jestliže se soupeřící strana dopustí chyby nebo míč přestane být ve hře, protože se dotknul povrchu hřište v soupeřově dvorci.
    • Za stavu 20:20 strana, která první dosáhne dvoubodového vedení, vyhrává set.
    • Za stavu 29:29 strana, která získá 30. bod, vyhraje set.
    • Strana, která zvítězila v předchozím setu, podává v následujícím setu jako první.
  2. ZMĚNA STRAN
    • Hráči mění strany:
      • po skončení každého setu
    • Jestliže hráči opomenou změnit strany tak, jak je uvedeno v Pravidle 8.1., musí tak učinit ihned, jakmile je omyl zjištěn a míček není ve hře. Stávající bodový stav zůstává v platnosti.
  3. PODÁNÍ
    • Při správně provedeném podání:
      • ani jedna ze stran nesmí způsobit zbytečné zdržování při provedení podání od okamžiku, kdy podávající a přijímající hráči zaujali příslušná postavení. Při ukončení zpětného pohybu hlavy rakety podávajícího jakékoliv zdržování v začátku podání (Pravidlo 9.2) je považováno za zbytečné zdržování.
      • podávající i přijímající hráč musí stát uvnitř protilehlých polí pro podání, aniž se dotýkají čar ohraničujících tato pole pro podání,
      • některá část obou chodidel jak podávajícího tak přijímajícího hráče se musí dotýkat podlahy dvorce a musí zůstat bez pohybu od doby, kdy je podání zahájeno (Pravidlo 9.2) až do okamžiku, kdy je podání provedeno (Pravidlo 9.3.),
      • raketa podávajícího musí nejprve udeřit základnu míčku,
      • celý míček musí být pod úrovní pasu podávajícího hráče v okamžiku jeho zasažení raketou tohoto hráče,
      • hřídelka rakety podávajícího hráče musí v okamžiku zásahu míčku směřovat směrem dolů
      • pohyb rakety podávajícího hráče musí pokračovat kupředu od okamžiku zahájení podání (Pravidlo 9.2.) do okamžiku provedení podání (Pravidlo 9.3.),
      • let míčku od rakety podávajícího hráče musí směřovat vzhůru přes síť, a pokud není zachycen, dopadne do pole podání přijímajícího hráče (tzn. na nebo mezi čáry ohraničující tuto oblast).
      • při pokusu o podání podávající nesmí minout míček.
    • Jakmile hráči již zaujali své pozice, první pohyb rakety podávajícího hráče směrem vpřed je zahájením podání.
    • Podání je provedeno, když je po jeho zahájení (Pravidlo 9.2.) zasažen míček raketou podávajícího hráče, nebo při pokusu podat podávající hráč míček mine.
    • Podávající hráč nesmí podávat, dokud přijímající hráč není připraven, ale pokud se přijímající hráč pokusí podání vrátit, má se za to, že byl připraven.
    • Ve čtyřhrách během provádění podání (Pravidla 9.2, 9.3) mohou spoluhráči zaujmout jakoukoliv pozici, která nebrání ve výhledu podávajícímu hráči nebo přijímajícímu protihráči.

 

  1. DVOUHRA
    • Pole pro podání a pro příjem podání
      • Hráči musí podávat - ze svého pohledu - z pravého pole pro podání, a přijímat v pravém poli pro podání, pokud podávající hráč ještě nebodoval nebo dosáhl sudý počet bodů v tomto setu.
      • Hráči musí podávat - ze svého pohledu - z levého pole pro podání, a přijímat v levém poli pro podání, pokud podávající hráč dosáhl lichý počet bodu v tomto setu.
    • Pořadí hry a pozice na hřišti

Míček je střídavě odbíjen podávajícím a přijímajícím hráčem dokud nedojde k „chybě“ nebo míček přestane být ve hře. (Pravidlo 15).

  • Zisk bodů a podání
    • Když podávající hráč vyhraje výměnu (Pravidlo 7.3), získává bod. Podávající hráč pak opět podává z druhého pole podání.
    • Když přijímající hráč vyhraje výměnu (Pravidlo 7.3), získává bod. Přijímající hráč  se stává podávajícím.

 

 

  1. ČTYŘHRA
    • Pole pro podání a pro příjem podání
      • Hráč podávající strany musí podávat z pravého pole pro podání, pokud podávající strana ještě nebodovala nebo dosáhla sudý počet bodů v tomto setu.
      • Hráč podávající strany musí podávat z levého pole pro podání, pokud podávající strana dosáhla lichý počet bodů v tomto setu.
      • Hráč přijímající strany, jenž podával naposled, musí zůstat ve stejném podávacím poli, z něhož naposledy podával. Pro spoluhráče platí toto schéma obráceně.
      • Hráč přijímající strany , který stojí úhlopříčně proti podávajícímu, je přijímající hráč.
      • Hráči nesmějí měnit svá příslušná podávací pole, dokud nezískají bod při podání své strany.
      • Podání v jakémkoliv postavení musí být provedeno z podávajícího pole, které odpovídá počtu bodů podávající strany, s výjimkou případů uvedených v Pravidlu 12.
    • Pořadí hry a pozice na hřišti

Jakmile je při výměně míček po podání vrácen, míček je střídavě odbíjen hráči podávající a přijímající  strany, dokud nedojde k „chybě“ nebo míček přestane být ve hře. (Pravidlo 15).

  • Zisk bodů a podání
    • Když podávající strana vyhraje výměnu (Pravidlo 7.3), získává bod. Podávající hráč pak opět podává z druhého pole podání.
    • Když přijímající strana vyhraje výměnu (Pravidlo 7.3), získává bod. Přijímající strana se stává podávající.
  • Pořadí podání

V jakémkoliv setu se právo podávat předává v tomto sledu:

  • z prvního podávajícího, jenž začal podávat na začátku setu z pravého podávacího pole
  • na spoluhráče počátečního přijímajícího. Podání se provádí z levého podávacího pole.
  • na spoluhráče počátečního podávajícího
  • na počátečního přijímajícího
  • na počátečního podávajícího a tak dále.

 

  • Žádný z hráčů nesmí podávat nebo přijímat mimo pořadí, nebo přijímat 2 za sebou jdoucí podání ve stejném setu s výjimkou případů uvedených v Pravidlu 12.
  • Kterýkoliv z hráčů strany, která zvítězila v setu, smí podávat jako první v dalším setu a kterýkoliv z hráčů strany, která set prohrála, smí přijímat jako první v dalším setu .

 

 

  1. CHYBné postavení PŘI PODÁNÍ
    • Chybné postavení při podání může vzniknout, když hráč:
      • podával nebo přijímal mimo pořadí
      • podával nebo přijímal z chybného pole podání
    • Když je chyba postavení při podání zjištěna , chyba se opraví a stávající stav zůstává.

 

 

  1. CHYBY

 

K “chybě” dochází:

  • když podání není provedeno správně (pravidlo 9.1.),
  • při podání, když míček:
    • zachytí se do sítě a zůstane zavěšený na svém vrcholu
    • po přechodu nad sítí se zachytí do sítě
    • je zasažen spoluhráčem přijímajícího hráče
  • při hře, když míček:
    • dopadne mimo hranice dvorce (tzn. ne na nebo mezi hraniční čáry dvorce)
    • projde skrz síť nebo pod sítí,
    • nepřejde síť,
    • dotkne se stropu nebo bočních stěn,
    • dotkne se těla nebo oděvu hráče, nebo
    • dotkne se jakéhokoliv jiného předmětu nebo osoby mimo bezprostřední okolí dvorce,

 

  • je při provádění úderu zachycen nebo zadržen na raketě a potom během provedení úderu hozen,
  • je udeřen dvěma údery dvakrát po sobě tím samým hráčem,
  • je udeřen postupně hráčem a jeho spoluhráčem, nebo
  • se dotkne hráčovi rakety a pokračuje v letu směrem do zadní části hráčova pole,

 

  • při hře, když hráč:
    • dotkne se sítě nebo jejich sloupků raketou, tělem nebo oděvem,
    • přejde nad sítí na soupeřovu stranu dvorce raketou nebo tělem s výjimkou kdy při hře bod, v němž se poprvé hráčova raketa dotkne míčku, leží na hráčově straně sítě. (Odehrávající hráč tak může při úderu následovat raketou míček přes síť),
    • přejde raketou nebo tělem pod sítí na soupeřovu polovinu dvorce tak, že ten je vyrušen ze hry nebo je mu v ní bráněno, nebo
    • brání soupeři, např. znemožňuje soupeři, aby povoleným způsobem provedl úder, je-li míček následován raketou přes síť,
    • během hry úmyslně rozptyluje protihráče, kupříkladu pokřikem nebo gestikulací,
  • když se hráč proviní hrubým, opakovaným či vytrvale urážlivým chováním ve smyslu pravidla 16.,

 

  1. NOVÝ MÍČ
    • „Nový míč“ hlásí rozhodčí nebo hráč (v případě, že se hraje bez rozhodčího), aby zastavil hru.
    • „Nový míč“ je když:
      • podávající podá dříve, než je přijímající připraven (viz také pravidlo 9.5.),
      • se při podání dopustí chyby jak podávající, tak přijímající hráč,
      • je míček je zachycen na síti a zůstává zavěšen na jejím vrcholu, nebo přejde přes síť a potom se v ní zachytí, pokud se nejedná o podání,
      • se míček v průběhu hry rozloží a základna míčku se zcela oddělila od zbývající části míčku,
      • dle mínění rozhodčího je hra přerušována nebo protihráč rozptylován trenérem
      • čárový rozhodčí má zakrytý výhled a hlavní rozhodčí nemůže rozhodnout,
      • nastane jakákoliv nepředvídatelná či náhodná událost.
    • Je-li nahlášen „nový míč“, průběh hry od posledního podání se nezapočítává, a hráč, který podával, podává znovu.

 

  1. MÍČEK NENÍ VE HŘE

 

             Míček není ve hře, když:

  • narazí na síť nebo sloupky a začne padat směrem k podlaze dvorce na straně sítě hráče, který míček odpálil,
  • se dotkne povrchu dvorce, nebo,
  • je hlášena „chyba“ nebo „nový míč“.

 

  1. Plynulost hry, nevhodné chování, tresty
    • Hra musí plynule pokračovat od prvního podání do ukončení zápasu s výjimkami uvedenými v pravidlech 16.2. a 16.3.
    • Přestávky Čtyřhra:
      • V každém setu 30 sekund, když je poprvé dosaženo 11 bodů
      • Nepřesahující 120 sekund mezi každým setem.

 

            

  • Přerušení hry
    • Dojde-li k událostem, ze které nejsou hráči odpovědni, může rozhodčí přerušit hru na dobu, kterou považuje za nezbytnou.
    • V mimořádných případech může hráč poprosit rozhodčího, aby přerušil hru.

Při zranění hráče je druhý tým povinný poskytnout zotavovací dobu 3 minuty.

 

  • V případě přerušení hry zůstává stav zápasu v platnosti a hra bude pokračovat znovu od tohoto stavu.
  • Zdržování hry
    • Za žádných okolností nesmí být hra zdržována, aby hráč mohl nabrat nové síly nebo dech.
    • Pouze rozhodčí rozhoduje o jakémkoliv zdržování hry.

 

  • Přijímání rad a opuštění dvorce
    • Hráč smí přijímat rady v průběhu zápasu, pouze když míč není ve hře ( pravidlo 15).
    • Žádný z hráčů nesmí opustit dvorec během zápasu bez souhlasu rozhodčího s výjimkou přestávek popsaných v pravidlu 16.2..
  • Hráč nesmí:
    • úmyslně způsobit zdržení nebo přerušení hry,
    • úmyslně ničit míček nebo s ním jinak manipulovat s úmyslem změnit jeho rychlost nebo letové vlastnosti,
    • chovat se urážlivým způsobem, nebo
    • se chovat nevhodně, pokud již tyto případy nejsou Pravidly badmintonu jinak pokryty.
  • Rozhodčí řeší porušení pravidel 16.4., 16.5. nebo 16.6. takto:
    • napomene stranu, která se provinila,
    • potrestá stranu, která se provinila „chybou“, pokud byla již dříve napomenuta, nebo
    • v případech hrubého nebo opakovaného nevhodného chování nebo porušení pravidla 16.2.potrestá stranu, která se provinila „chybou“, A hráče buď vyloučí, což znamená ztráta jednoho setu, nebo diskvalifikuje, což znamená ztráta celého zápasu + trest od pořadatele ligy.
  1. funkcionáři a protesty
    • Rozhodčí plně zodpovídá za průběh ligy, jejíž součástí je daný zápas.
    • Rozhodčí plně zodpovídá za zápas, který řídí, dvorec a jeho nejbližší okolí.
    • Rozhodčí má povinnost hlásit chyby při podání způsobené podávajícím hráčem, pokud k nim došlo (pravidlo 9.1).
    • Rozhodčí signalizuje, zda míček dopadl do hřiště nebo mimo hřiště, a to na čáře, ke které byl přidělen.
    • Rozhodnutí rozhodčího je konečné ve všech faktických bodech, za které je odpovědný.
    • Rozhodčí je povinen:
      • dodržovat a uplatňovat Pravidla badmintonu, zejména hlásit „chybu“ nebo „nový míč“, pokud nastala příslušná situace,
      • rozhodnout při protestu ve všech sporných případech, pokud byl protest vznesen před provedením následujícího podání,
      • zajistit, aby byli hráči a diváci průběžně informováni o vývoji zápasu,

Protesty jakéhokoliv hráče či družstva jsou zaznamenávány v zápisu o utkání.

Podání protestu (50.-Kč) prošetřuje pořadatel, při uznání vrátí 50.-Kč poškozenému páru nebo jednotlivci a dále postupuje dle vlastního uvážení.

 

 

 

Změny na dvorci a ve vybavení

  1. Kde není možné postavit sloupky na krajní čáry, musí být jiným způsobem vyznačena spojnice postranní čáry a sítě v místě, kde čára probíhá pod sítí, např. tenkou tyčkou nebo 40 mm širokou páskou, která je připevněna k postranní čáře a stoupá kolmo vzhůru k hornímu okraji sítě.
  2. Je možné vyznačit dvorec pouze pro dvouhru podle diagramu E. Zadní čáry se stávají současně zadními čárami pro podání a sloupky nebo pásky je nahrazující musí být umístěny na postranních čarách.
  3. Horní okraj sítě je vzdálen od povrchu dvorce 1,524 metru uprostřed dvorce a 1,55 metru nad postranními čarami